GENERACIÓ DE LA SOLUCIÓ FINAL
7 de novembre
Hem començat a treballar en la solució seleccionada mitjançant la impressora 3D, amb l'objectiu de crear un prototip físic. El primer objecte que hem imprès ha estat un bolso, basat en un disseny inicial que vam elaborar prèviament. Tot i que hem pogut imprimir aquest element, ens hem adonat que no podíem seguir amb aquesta idea d'imprimir roba. El material de la impressora és rígid, la qual cosa fa impossible que els teixits impresos siguin útils o funcionals, atès que no tenen la flexibilitat necessària. Això ens ha fet replantejar una de les nostres idees principals i hem decidit centrar-nos únicament a la creació d'un prototip virtual.



8 de novembre
Hem decidit crear una botiga virtual de com ens imaginem que seran en un futur inspirant-nos en dues idees claus que havíem proposat: la simulació de roba futurista i la roba que creix amb tu. Hem escollit l'app ArkiO, però no hem aconseguit entendre'n el funcionament. A més, un altre grup que també l'estava utilitzant ens va comentar que han tingut força dificultats, cosa que ens ha fet dubtar sobre la seva viabilitat. Per tant, hem decidit buscar altres opcions.
11 de novembre
Hem descobert l'app CoSpaces. Tot i que tampoc sabíem com funcionava, hem cregut que era més fàcil d'utilitzar que ArkiO, així que hem decidit que investigar més a fons. Amb l'ajuda de vídeos tutorials a YouTube i mitjançant assaig-error, hem començat a entendre com utilitzar CoSpaces. Per tant, hem pogut començar a dissenyar l'estructura de la botiga virtual. Hem utilitzat un edifici preexistent dins de CoSpaces, però el modificarem completament per adaptar-lo a les nostres necessitats, hem esborrat tots els objectes per utilitzar únicament les parets. L'objectiu és crear un espai que representi el futur de la moda, amb un estil que reflecteixi la nostra idea de roba sostenible i innovadora.
14 de novembre (matí)
Hem decidir aprofitar la prova gratuïta de CoSpaces, que ens ha permès accedir a tot el material disponible dins de l'aplicació. A més, per enriquir la nostra botiga, hem decidit que descarregarem diversos arxius STL de la web Printable, que utilitzarem per crear elements d'impressió 3D per decorar l'espai. També volem afegir algunes creacions pròpies, com el bolso, per personalitzar més la botiga i donar-li un toc més únic i alineat amb la nostra idea de slow fashion.
Seguim amb el disseny de l'espai, tenim creat ja el taulell amb dos treballadors i la sala d'estar, que és on la gent esperaria que la roba es fes. Ens queda dissenyar la sala on s'imprimiria la roba, però hem de buscar impressores en format STL per penjar-ho i utilitzar-ho al CoSpaces.
14 de novembre (vespre)
L'Ainara ha trobat un arxiu a Printables d'una impressora, he estat la resta de la tarda i de la nit acabat l'interior de la botiga i ja està creada la sala de les impressores.
15 de novembre
Ja tenim la base dissenyada, per tant, hem començat a treballar en la programació dels personatges i de la botiga. Tampoc teníem cap coneixement sobre com s'havia de programar i hem investigat, una altra vegada mitjançant vídeos de YouTube, amb assaig-error i preguntant a un company que havia utilitzat prèviament l'aplicació.
Finalment, hem pogut dur a terme algunes programacions, però encara ens queda molt per aconseguir simular una compravenda real.
16 i 17 de novembre
He estat programant al llarg del cap de setmana, finalment he aconseguit simular la compra dins la nostra botiga, atès que tots els personatges estan programats per ajudar al llarg de la compra, així com les impressores per "dur a terme" el disseny.
No ha estat una tasca gens fàcil atès que per tal que la compra tingues un ordre lògic s'havia de programar seguint un ordre i encaixant tots els CoBlocks de manera que en interactuar, per exemple, amb la recepcionista, aquesta dones pas al següent treballador i així successivament fins a tornar a la recepcionista que és qui entrega la comanda.
A poc a poc, el nostre prototip ha agafat forma i està cada vegada més proper a la nostra visió inicial.
Finalment, he decidit construir una ciutat real al voltant de la botiga virtual, per fer que l'experiència sigui més immersiva i realista, oferint una representació més fidel del futur de la moda en una societat més sostenible i tecnològica.
Ja tenim el prototip llest per la sessió de Tutories grupals de seguiment (fases 2 i 3. Disseny i desenvolupament del repte) amb els professors.
25 de novembre
Hem dut a terme la sessió de tutories grupals amb els tres tutors de l'assignatura. Els hem mostrat el nostre prototip que ja està pràcticament acabat i ens han donat alguns consells per tal de millorar-lo i de cara a la presentació final i la creació del vídeo.
Pel que fa a l'ètica...
Hem de centrar-nos en com la nostra proposta evita l'explotació laboral mitjançant l'ús de tecnologia, però al mateix temps assegurant que no exclogui les persones del mercat laboral. És important destacar que, tot i que algunes tasques es poden automatitzar, encara hi haurà llocs de treball, com ara en la gestió de botigues o en altres àrees relacionades.
Pel que fa a la sostenibilitat...
La sostenibilitat ha de ser un dels pilars del nostre treball. Cal explicar com la nostra idea contribueix a reduir l'impacte ambiental del fast fashion, ja sigui amb l'ús de materials sostenibles, processos eficients o estratègies per allargar la vida útil dels productes.
Sobre la tecnologia i els problemes socials:
Hem de tenir en compte que no tots els problemes socials es poden solucionar exclusivament amb tecnologia. Per tant, és essencial que el nostre projecte també tingui en compte aspectes humans, socials i culturals per abordar el problema del fast fashion de manera més integral.
El procés darrere del prototip:
Hem d'explicar detalladament el procés que ens ha portat a desenvolupar el nostre prototip, des de la fase inicial d'ideació fins al disseny final. Això inclou investigar els problemes del fast fashion, desenvolupar solucions viables i implementar-les en el prototip. També cal incloure com hem tingut en compte els valors ètics i sostenibles al llarg del procés.
Materials per a la botiga:
Ens han suggerit portar exemples o explicar clarament quins materials utilitzaríem per a la botiga, tant pel que fa a la construcció com a la matèria primera dels productes. Això pot ajudar a reforçar el compromís amb la sostenibilitat i donar una visió més concreta del projecte.
Públic objectiu i ús:
És essencial definir clarament a qui va dirigit el nostre projecte. Ens dirigim a un públic jove o a un públic general? També hem de tenir en compte aspectes visuals, com ara la tipografia o la mida de les lletres, per assegurar-nos que sigui accessible i atractiu per al nostre públic.
Viabilitat de la idea:
Hem de demostrar que la nostra idea és viable, identificant empreses que comparteixin els nostres valors ètics i explorant si seria possible implementar la nostra proposta al món real. Això pot incloure una anàlisi de costos, materials i logística.
Explicació al vídeo
En el vídeo no ens hem de limitar a mostrar el prototip final, sinó que també hem d'explicar el procés que ens ha portat fins aquí. Això inclou mostrar com hem abordat els problemes, com hem iterat sobre les idees i com hem arribat a la solució final. Seria ideal fer-ho de manera que el procés es pugui veure en temps real, sigui amb exemples visuals o amb una narració clara.
23 de novembre
En aquesta sessió ens hem centrat a incloure tots aquells apartats que no estaven inclosos en el nostre prototip o no eren tan evidents. Per mostrar que no hi ha una substitució de treballadors per tecnologia, hem afegit nous personatges al CoSpaces. A més hem corregit alguns errors de programació i hem après a configurar les ulleres de realitat virtual per poder accedir i fer una simulació d'una compra encara més real.
24 de novembre
Gràcies a les ulleres virtuals hem vist que ens faltava afegir una càmera al CoSpaces, aquesta serveix per despassar-te correctament i podem escollir la velocitat i l'alçada respecte del terra, atès que abans no la teníem i marejava força entrar-hi.